back to top
2 C
Brno
Čtvrtek, 14 listopadu, 2024

Pracujete z domu? Zariaďte si kanceláriu tak, aby produktivita išla hore

Date:

Pracovať z domu prináša veľa výhod. Šetríte čas i peniaze na cestovanie, máte veľkú flexibilitu, môžete si pomedzi prácu zapnúť práčku či umývačku alebo odbehnúť za kuriérom. Avšak home office so sebou prináša aj výzvy. Mnohí majú problém nájsť rovnováhu medzi prácou a súkromím. Vytvorte si preto efektívne pracovné prostredie. 

Vytvorte si oddelenú pracovnú zónu

Podstatným predpokladom k produktívnej práci z domu je oddelenie pracovného prostredia od súkromného. Znamená to, že by ste nemali pracovať v posteli, v kuchyni či v obývačke na gauči, zatiaľ čo vaše deti sledujú televíziu. 

Na prácu by ste mali mať samostatnú miestnosť, ale ak sa nedá, tak aspoň kútik oddelený paravánom, ktorý bude slúžiť výlučne na prácu. Tak sa vášmu mozgu ľahšie podarí rozlíšiť medzi prácou a domácimi záležitosťami a odmenou bude lepšia sústredenosť a vyššia produktivita.  

Zaobstarajte si ergonomický nábytok

Vyberte si kvalitné a pohodlné kancelárske vybavenie, aby ste sa pri niekoľkohodinovej práci cítili pohodlne, nerušila vás vŕzgajúca stolička či bolesť krížovej chrbtice. Kancelárske stoličky by mali poskytovať chrbtici dostatočnú oporu v bedrovej časti. Siahnite po stoličke s nastaviteľnou výškou, operadlami a komfortnou opierkou hlavy. 

Písacie stoly by mali mať výšku približne 75 cm a dostatok pracovného priestoru aspoň 120 x 80 cm pre dokumenty a pomôcky. Moderné písacie stoly často ponúkajú rôzne praktické doplnky ako nastaviteľnú výšku alebo zabudované zásuvky a police. Pracovná plocha by mala byť vo výške lakťov pre správne držanie tela. 

Nezabúdajte ani na knižnice a regály s dostatočnou hĺbkou aspoň 30 cm pre lepšiu organizáciu. Tak budete mať všetko pekne poruke. Pravidelné triedenie, štítkovanie dokumentov a upratovanie udrží váš pracovný priestor usporiadaný a organizovaný, čo podporí vašu produktivitu.

zdroj: https://www.proxima.store/kancelarske-stolicky/kancelarske-kreslo-flex/ 

Vytvorte si príjemné prostredie

Okrem funkčnosti je dôležité zamerať sa aj na estetiku a príjemné prostredie vašej domácej kancelárie. Svetlo by malo byť prirodzené, no doplňte ho o stolovú lampu so stmievačom. Vyhnite sa príliš ostrému alebo nedostatočnému osvetleniu, ktoré unavuje oči. 

Pracovné prostredie môžete doplniť o kvety či obraz, no neprepĺňajte ho dekoráciami, spôsobilo by to chaos. 

V skratke, kľúčom k efektívnemu domácemu pracovnému prostrediu je oddelená a ergonomicky zariadená pracovná zóna, dobré osvetlenie, organizácia a príjemná atmosféra. S takto zariadenou domácou kanceláriou sa vaša produktivita určite zlepší.

Reklama

magazin

Nejnovější články

Další články autora
SUPER LIVING

Vampire Night Bell Link Upírska sága plná výhier!

S online kasínom Kajot Intacto sa upírov báť rozhodne...

Pracovné oblečenie pre každú príležitosť: Od montérok po joggery

V dnešnej dobe je výber správneho pracovného oblečenia kľúčový...

Termostatické batérie: Komfort a bezpečnosť pri sprchovaní

V modernej kúpeľni je pohodlie a bezpečnosť na prvom...

História spoločnosti TENTino: Kto za ňou stojí?

Značka TENTino patrí medzi renomovaných slovenských predajcov párty stanov....